CFF:
Umění a klima vol. 6 – Design
Tentokrát svou tvorbu a své projekty představí designér Adam Kvaček, Eduard Herrmann ze studia Nami nami, sochař, designér a hudebník Michal Címala a Lukáš Bejček a Svetlana Devyatkina z projektu kolemhlíny. Večerem provede Tereza Bonaventurová. 19. února od 18:30 v nové kavárně ARCHA+ VSTUP ZDARMA
Adam Kvaček
je tvůrce objektů, prostorový designér a výzkumník. Zaměřuje se na research-based design, který klade důraz na kontext. Prostřednictvím své práce zkoumá a komunikuje environmentální, sociální a geopolitické aspekty. K tomu využívá média jako instalace, workshopy, nebo objekty/produkty.
Eduard Herrmann
je produktový designér, který společně s architektkou Klárou Koldovou tvoří studio Nami nami. Studio založili s cílem vymanit se ze zajetých škatulek svých oborů a dělat to, co má smysl. Ve svých kolekcích nábytku a svítidel využívají lokální udržitelné zdroje a low-tech přístup. Navrhují a sami vyrábí užitné objekty, řeší interiéry a prostorové invence.
Kolemhlíny
je mezioborová kreativní platforma zaměřená na hliněné materiály, jejich zpracování, výzkum a edukaci. Specializuje se na návrhy a realizace projektů, které kombinují lokální zdroje a tradiční techniky v současném pojetí. Spolupracuje s veřejnými i soukromými subjekty napříč všemi fázemi – od konzultací po realizaci, s respektem k materiálu. Vyvíjí experimentální směsi a zkoumá různé aspekty hliněného stavitelství ve spolupráci s výzkumnými institucemi a snaží se je aplikovat v praxi. Cílem platformy je šíření znalostí a popularizace hliněných materiálů skrze přednášky, workshopy, konference i realizované objekty a stavby. Za projektem stojí designér Matěj Janský, architektka Svetlana Devyatkina a inženýr Lukáš Bejček.
Michal Címala
je sochař, malíř a designér. Vytváří také plně funkční hudební nástroje na pomezí designu a sochařského objektu, předjímající tvarosloví budoucnosti, na které i hraje a skládá vlastní hudbu. V sochařské a malířské práci tematizuje fascinaci i úzkost z toho, co přináší současnost, která je předobrazem znejišťující budoucnosti. Ta může být čímkoliv mezi progresivním technologickým zázrakem, lidskou apokalypsou a vyprahlou pustinou.